ترکیب نانومیله‌های طلا و زیست‌شناساگر برای تولید تست‌های تشخیصی تجاری

شرکت استرالیایی آنتئو داینستیکس با همکاری شرکت کانادایی سونا نانوتک قرار است از نانومیله‌های طلا و زیست‌شناساگرها برای تولید آزمون‌های تشخیصی نظیر تست بارداری استفاده کنند.

شرکت آنتئو داینستیکس (Anteo Diagnostics) یک شرکت استرالیایی در حوزه فناوری نانو است. این شرکت اعلام کرد که همکاری مشترکی با شرکت کانادایی سونا نانوتک (Sona Nanotech) آغاز کرده است تا با همکاری یکدیگر روی توسعه آزمون‌های پزشکی کار کنند. هدف از این پروژه، توسعه و بهبود عملکرد تست‌های آرایه ‌ایمنی جریان جانبی است. برای این منظور، نانومیله‌های طلای شرکت سونا با زیست‌شناساگرهای شرکت آنتئو ترکیب می‌شود.

براساس اطلاعیه منتشرشده توسط شرکت سونا نانوتک، این شرکت فناوری‌، نانومیله‌های طلای خود را در اختیار شرکت آنتئو قرار می‌دهد تا با فناوری AnteoBind این شرکت و چند زیست‌شناساگر دیگر ترکیب شود و در نهایت از آنها برای تولید آزمون‌های بارداری خانگی استفاده شود.

در قالب این همکاری مشترک، دو شرکت معرف‌هایی تولید می‌کنند که می‌تواند برای توسعه‌دهنده‌های آزمون‌های مبتنی بر آرایه‌های ایمنی جریان جانبی مفید باشد و عملکرد آنها را بهبود دهد. با استفاده از این معرف‌ها می‌توان زمان تولید محصول را کاهش داد تا در عین حال عملکرد آزمون بهبود یابد.

کریستوفر پارکر از مدیران شرکت آنتئو می‌گوید: « این همکاری مشترک به دنبال ارائه راهکار برای کمک به بهبود آزمون‌های بارداری، تست‌های بیماری‌های قلبی و عفونی است. نتایج مثبت این همکاری مشترک به توسعه‌دهندگان آزمون‌های جریان جانبی در سراسر جهان کمک می‌کند.»

جزئیات مالی مربوط به این همکاری مشترک هنوز فاش نشده است. آزمون‌های آرایه‌های ایمنی، نسبتاً ارزان بوده و به سادگی قابل‌تولید هستند. بازار این حوزه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است که هر ساله بیش از دو میلیارد از این نوع تست‌های تشخیصی تولید و به بازار عرضه می‌شود.